Dag 5 - Tour de Los Angeles

6 mei 2023 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het eerste hotel inclusief ontbijt, dat is na vijf dagen wel een relaxed begin van de dag.

Tijdens het ontbijt wist een Amerikaans gezin ons te vertellen dat ze dacht dat we uit noord Nederland (Groningen) kwamen. Behoorlijk knap aangezien de gemiddelde Amerikaan niet weet dat Nederland op de kaart staat, dus we keuren het goed. Maar mevrouw haar grootouders kwamen uit Groningen, wat een hoop verklaarde.

We besloten de dag te beginnen met het aanschaffen van een dagpas voor het OV alvorens met de bus naar Beverly Hills te gaan.

20230505_113915

Via de mainsteet, Rodeo Drive, waren we lekker aan het struinen tot een parkje en weer terug. De winkels durfden we niet aan, waar ieder een eigen bewaker had en de vanaf prijzen begonnen ten waarde van mijn Kia (en nee dat is geen rammelbak). Het deed ons in ieder geval denken aan Dubai, met soortgelijke taferelen.

20230505_112742

Helaas geen bekende sterren te zien en na een bezoek aan de Starbucks pakten we de bus naar de Boerenmarkt.

20230505_121407

Bij de boerenmarkt hebben we geluncht. Hier kregen we een chicken tenders sharing menu waarmee we half Sudan de zomer hadden kunnen doorhelpen, maar we hebben ons best gedaan.

Het vervolg plan was om terug naar het hotel te gaan en vanaf daar de auto te pakken (ondanks de ellende om hier te rijden). Lisa wilde grote huizen kijken in Beverly Hills, vervolgens het Hollywood teken om de zonsondergang bij het Griffith Observatorium (uitzicht over LA) af te sluiten.

Met de auto terug naar Beverly Hills en nu de heuvels in. Een tour om de huizen van de sterren te bekijken was zonde van het geld, want uit de auto kon je immers ook alles zien, aldus Lisa.

Aan de chauffeur werd even niet gedacht, want met alle bochten, geparkeerde auto's en tegenliggers was er weinig te bezichtigen aan huizen of uitzicht. Gelukkig is de tour veilig verlopen (nog geen dankje gezien trouwens). Of er mooie huizen waren moet de schrijver het antwoord schuldig blijven.

Mark had ook nog een mooi parkje uitgezocht in Beverly Hills, namelijk Greystone Mansion and Gardens. Wat een prachtige plek was dat!

IMG-20230505-WA0045

Keurig aangelegde tuinen, een mansion (ja anders heette het niet zo) en een mooi uitzicht. Een populaire trouwlocatie stond er, dat was zonder meer waar. Lisa werd al enthousiast, maar gelukkig stond en staat trouwen niet op de planning.

Verschillende foto sessies volgden bij oa de fonteintjes en watertjes alvorens we naar Hollywood reden.

20230505_161230

Na een mooie route over Mulholland Drive (en we even de auto uit konden voor een mooi uitzicht, zodat Mark ook wat had gezien) kwamen na een dik half uur aan bij het Hollywood Sign viewpoint. Het was één grote fotoshoot onder allerlei toeristen, waar wij netjes aan meewerkten. Had ik nou maar van kleren gewisseld vanmiddag voor de variatie...

Na een klein kwartier kiekjes schieten was het resultaat naar behoren en konden we weer door.

20230505_170748

20230505_171948

Omdat we niet te laat bij het observatorium wilden komen hebben we in de buurt gegeten. Griffith Park Clubhouse was de bestemming, het bleek het clubhuis van de plaatselijke golfvereniging te zijn. Bleek geen probleem, met een prachtig uitzicht in de zon, voor een (voor LA) spotprijs eten, het kon minder.

20230505_175148

Genietend van het laaste biertje voor de zon op het terras weg was, bleek het nog twintig minuten naar het observatorium, een uurtje voor zonsondergang, prima timing.

Al rijdende kwamen we er al achter dat er meerdere mensen het gouden idee hadden om de zon te zien zakken met een prachtig uitzicht. Voorbij de weg boven naar het observatorium werden we weer naar beneden verwezen om ergens langs de weg te parkeren. Geen probleem om een klein stukje te lopen natuurlijk. Alleen nadat we na tien minuten nog geen lege parkeerplaats hadden gezien hielp niet met de motivatie.

Als we vanaf daar nog een naar boven moesten lopen hadden we meer kans op de zonsopkomst dan de zonsondergang. De route werd gewijzigd naar het hotel, tenminste dat was de bedoeling. Onze lieftallige navigator wist uiteraard niet meer de naam van het hotel en daarmee geen route. Met wat kunst en vliegwerk waren we alsnog tijdig in het hotel.

Het observatorium met uitzicht is verplaatst naar de dag van vertrek.

In de kamer heeft Lisa nog een gratis les Yahtzee gehad, hopelijk leert ze ervan.

Morgen staan Santa Monica en Venice Beach op de planning.

1. Marja:
    6 mei 2023
    Wat genieten jullie toch!!! .En super dat we zo mee kunnen genieten.Die beroemdheden liepen er wel ja ...jullie 2 😀.En volgende keer maar ff een koffertje extra met kleding schoenen voor Lisa in de auto .Elke foto een andere outfit 😂...Enjoy