Dag 25 - The final day

26 mei 2023 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Uitslapen! Dat hadden we hard nodig. Helaas belde Vodafone Mark om een uur of 5 vannacht voor ongetwijfeld enkele goede aanbiedingen. Het zorgde voor een relatief kort nachtje.

Na ons beperkte ontbijt waren de meningen wat verschillend over ons plan.

Mark wilde graag rustig aan doen.

Lisa het gemiste deel van Highway 1 af.

Zoals regelmatig en te vaak krijgen de vrouwen hun zin en zodoende reden we richting het zuiden. Lisa mocht wel zelf achter het stuur want Mark was wel klaar met rijden en deze trip was twee uur heen en twee uur terug. Lisa had wat locaties opgesteld.

De eerste locatie was midden in een stad, maar waar exact was niet duidelijk. Dus zijn we doorgereden.

De tweede locatie was een park, wat gesloten was. So far so good.

De derde locatie een wandeling naar een uitzichtpunt bij zee, na 2km wandelen. Oordeel zelf:

20230525_120322

Locatie vier was een brug waar enige foto's gemaakt zijn.

Locatie vijf en zes waren de bekendste brug van de route. Het viel enigszins wat tegen.

Locatie zeven, de laatste, was een waterval. Alsof we daar nog niet genoeg van hadden gezien.. Toen we vervolgens onderstaand bordje zagen wisten we genoeg.

20230525_130326

Vier uur van ons leven is weg. Met mooi weer zal het er ongetwijfeld een stuk beter uit hebben gezien. Maar met veel bewolking en in de wetenschap wat we afgelopen weken hebben gezien werden we (vooral Mark) niet al te enthousiast.

Na een lunch in Monterey wilden we daar nog een rondje midget golfen, helaas was het net dicht. Gelet op de vele latinos vermoeden wij een siësta.

Terug in Santa Cruz, inmiddels half 5, was het hoogste tijd om de kermis op het strand te ontdekken. Dat was wel een groot succes.

We zaten in één van de oudste achtbanen van de wereld, uit 1923. Het was niet te merken, want we tikten netjes 88km per uur aan. Na het spookhuis en wat kermisattracties gingen we het fun house in. Hier konden we onze energie (en geld) kwijt in allerlei spellen. Hiermee konden we weer tickets verdienen voor mooie (waardeloze) cadeaus. Fynn zal 't ongetwijfeld mooi vinden.

20230525_17552220230525_172955

Onze laatste avondmaal moest natuurlijk wel top zijn. Mark heeft een poging gedaan het beste restaurant met steak te vinden in de omgeving.

We hadden een luxe tent gevonden, Oswald. We hadden beiden een fantastische Bavette en een heerlijk flesje rode wijn. Daarmee kon onze vakantie goed worden afgesloten.

IMG-20230525-WA0005

We gingen met de Uber naar het hotel, Lisa had nog wat dollars staan van onze vorige vakantie in Amerika op haar Uber account. Dat scheelde weer het passeren van enkele zwevers.

De koffer pakken en nog enkele spelletjes waren genoeg voor vanavond. Conclusie is wel dat Lisa de spelletjeskoningin is van deze vakantie. Wie had dat gedacht..

Wat rest is ons bed en morgen de reis naar huis.