Dag 4 - Op naar Los Angeles

5 mei 2023 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Een dagje Santa Barbara stond op de planning. Maar na een zowaar goede nachtrust dachten alle weerkanalen er wat anders over. Bewolkt en 14 graden. Dat klinkt niet als een dagje over de boulevard struinen en een terrasje pakken.

In bed werd plan B bedacht en als we optijd zouden vertrekken konden we vandaag wel naar de Universal Studios in LA gaan. Tickets geboekt, een ontbijtje en die kant op.

Helaas deden we erna pas de gordijnen open, want er scheen een stralend zonnetje, hoezo bewolkt?

20230504_080757

Een lekker ontbijtje bij de boulevard en we kregen toch al spijt van onze keuze, maar helaas, tickets waren geboekt, dus op naar LA.

Rond 11u kwamen we het park binnen, waar we net te laat waren om twee minuten stil te pakken voor de dodenherdenking.

Bij binnenkomst begon het gelijk gigantisch hard te regenen, waarom we hier ook alweer? Gelukkig was er geen rij bij de studio tour en konden we in een overdekt treintje een tour door de Universal Studios krijgen.

20230504_115943

Een bijzonder aangezicht om te zien hoe alles is gebouwd en hoe je van New York, naar Frankrijk, naar Mexico rijdt in twee blokken. Vele films kwamen de revue voorbij die hier zijn opgenomen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat er flink wordt geteerd op oudere films. Anno 2023 wordt er een hoop minder gemaakt hier.

20230504_150045

Na verschillende attracties kwamen we bij het nieuwste gedeelte, Nintendo World, met onder andere de virtuele Mario Kart.

20230504_133439

20230504_140241

Zoals te zien is klaarde het weer op en konden we een klein uurtje wachten om in de attractie te komen. Een bijzondere ervaring en gelukkig is de kartwedstrijd gewonnen.

Na een mooie show en een attractie van Harry Potter waar je alle kanten op werd geslingerd was het mooi geweest. Hondsberoerd van onze Harry op naar het hotel in Hollywood.

Na 7 minuutjes waren we gearriveerd en na een opfrisbeurt even de Hollywood boulevard verkennen.

20230504_190039

Heel wat sterren voorbij zien komen, maar vooral bijzondere mensen. Alsof iedere dorpsgek hier wordt geplaatst. De zweversbingo was ook rap vol, geen bushokje werd niet bewoond. Het is tekenend voor de stad, zoveel armoede, maar ook voor ons een onprettig gevoel. Je loopt er toch niet op je gemak rond. Morgen weer een kans.

Na een kort rondje besloten we voor de Subway te gaan als avondmaal. Er zaten voor nu wel even voldoende burgers en patat in het lijf.

Al met al een vermoeiende dag, morgen een poging iets rustiger aan te doen. Er zit tenminste ontbijt in het hotel en verder zitten we op een ideale locatie als uitvalsbasis.