Dag 3 - Regen en Reizen

4 mei 2023 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Karma lachde ons vanochtend toe toen wij respectievelijk om 3 en 4 uur snachts wakker werden als straf na ons middagdutje van gisteren.

Mark had een mooi pannenkoek restaurant gevonden voor onderweg, maar die was pas om 7u open. Onze honger werd op de proef gesteld tot we 6.40 eindelijk naar de auto konden, het leek wel een werkdag. Stond er ook nog eens de hele dag regen op de planning.

Met onze uit 2023 Mazda CX 5 stond een tour van 6u op de planning naar Santa Barbara.

Prachtig zo'n superdeluxe auto, maar voor twee nuchtere boeren uit Drenthe was het toch een dondersgroot probleem om überhaupt de stoel naar achteren te krijgen. Nadat Mark de benen kon strekken in de auto konden we daadwerkelijk vertrekken.

IMG-20230503-WA0024

Het wachten werd beloond, want veel Amerikaanser kon het niet. Een heerlijke pannekoek en wafel vulden de maag voor enkele uren.

Eerste tussenstop was na drie uur het plaatsje Cayucos. Een uurtje ervoor bleek dat er brake assistent op de auto zat, gratis en voor niets. Wat een uitvinding is dat zeg, een uur lang een beetje van links naar rechts sturen en thats it. Dat wordt thuis gelijk een bezoekje aan de dealer, als er nog geld over is tenminste want een drankje onder de 8 dollar is nog niet gevonden.

Afijn, een pier moest bezocht worden in Cayucos. Helaas was het een dag van regen en was er weinig te zien.

20230503_120746

Vervolgens is er in een dorpje verderop lekker geluncht. Daar waar toch wel de grootste verassing van de vakantie was. Een wereldkaart waarop mensen uit verre plaatsen een punaise konden zetten. Tussen de wereldsteden in stond opeens Assen.. Het moet niet gekker worden, alsof Mark de kaart gemaakt had.

20230503_132228

Een paar mooie Instagram waardige foto's moesten nog geschoten worden door Lisa, maar al gauw bleek de realiteit wat anders dan Instagram (je verwacht het niet).

20230503_201124

Iets verderop was de laatste tussenstop. De zogeheten Smugglers Cave. De hike schoenen mochten aan en na een lange wandeltocht van wel 200 meter bleek de plek al bereikt te zijn.

20230503_141845

Nog twee uurtjes toeren en aan het einde van de middag was Santa Barbara bereikt, waar we één nachtje verblijven alvorens Los Angeles te bezoeken.

Een prachtige kamer - met opnieuw twee bedden- stond voor ons klaar. Zelfs bij het hotel hadden ze niet verwacht dat de navigatie vandaag foutloos zou verlopen, waarbij de gedeeltelijke dank uitgaat naar Lisa en de simpele route natuurlijk.

20230503_171419

Riviera van het zuiden, Santa Barbara. Weinig van over met somber weer, maar het is wel degelijk een prachtige plek. Eindelijk ook weer lekker Amerikaans ipv de toeristische stad, maar daar komen we morgen ongetwijfeld weer achter.

Na een rondje over de pier en boulevard zijn we beland in een visrestaurant. Mark als voorgerecht vis en Lisa als hoofdgerecht. We herkennen ons zelf niet meer terug.

Het was in ieder geval de eerste avond dat we beiden heerlijk hebben gegeten en bommetje vol zaten. Wat rest is tijdrekken (Lisa ligt al op half 7) om niet te vroeg op bed te gaan en hopelijk vannacht eens een goede nacht te pakken.

1. Gerda:
    4 mei 2023
    Leuk om jullie belevenissen te lezen daar in de USA!
    Groetjes Gerda