Dag 19 - Van Vegas naar Beatty

20 mei 2023 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Aangezien het gisteravond wat laat is geworden, waren we vanochtend niet vroeg ons bed uit. Uitchecken hoefde pas om 11u dus we hadden alle tijd. Na een ontbijtje in het hotel wilden we toch graag nog even de beroemde achtbaan bij het hotel New York New York afgaan. Daarna naar de Death Valley.

Echter toen we buiten stonden was het in Las Vegas al goed heet. Een korte blik op het weer in de Death Valley gaf aan dat het daar 44 graden werd met volle zon. Onze hikes waren samen minimaal 5km.

We wijzigden daarom onze plannen en gaan vandaag rechtstreeks naar Beatty, wat op een uurtje rijden van de Death Valley ligt.

Maar eerst de achtbaan in..

20230519_122001

De spanning vooraf liep goed op, zeker met Mark zijn hoogtevrees. Maar eenmaal in de achtbaan kregen we waar voor ons geld. Super achtbaan, niet te lang, niet te kort, niet misselijk en een unieke plek.

Doordat we wat tijd over hadden struinden we nog eenmalig de strip af, dat gaan we toch wel missen.

Via ons casino nog wat geld gesponsord aan de automaten alvorens we vertrokken.

Vanwege de vele wegopbrekingen duurde het even voor we Las Vegas uit waren, maar toen verdween alle drukte, gingen we van 6 naar 2 banen op de weg en hadden we een relaxte rit van dik twee uur.

In Beatty gingen we weer 50 jaar terug in de tijd in vergelijking met Las Vegas. Oud westers plaatsje, waar de ezels los over straat lopen. Ons hotel/motel was netjes en prima voor een nacht. De middag spendeerde we verder bij het zwembad.

20230519_153448

Gegeten hebben we in de plaatselijke Smokin J Barbecue, wat een soort afhaalrestaurant is, maar met zitplaatsen. Na een uur waren we weer in ons hotel. Ook hier is alles om 8u savonds namelijk gesloten. Voor ons niet heel vervelend want door de wijzigingen wordt het morgen een zeer intensieve dag.

Om 7.00 ontbijt en erna gelijk door naar Death Valley waar het sochtends in principe onder de 40 graden blijft.

Dat houdt wel in dat we morgenochtend een uur rijden, 5km wandelen met 35+ graden om vervolgens nog een kleine 7u naar ons volgende hotel te rijden. Bedtijd dus.