Dag 18 - Rustdag

19 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat zijn wij blij met onze keuze van gisteren om al naar Las Vegas te gaan. We hebben heerlijk geslapen, geen enkele tijdsdruk en niets te doen vandaag. Dat is nog niet veel voorgekomen.

Rond 9 waren we wakker en rond half 11 aan het ontbijt in een tentje tegenover het Mandalay Bay. Dan pas zie je hoe groot het hotel eigenlijk is. En wat boffen we met de 59e verdieping.

Voor de fanatiekeling, dat is 3 verdiepingen van boven.

20230518_101844

Vorige week hebben het Las Vegas Sign laten schieten omdat dat op loopafstand voor ons is vandaag. De temperatuur steeg echter al gauw richting 30+, wat vrij warm aanvoelt in de woestijn.

Een enkele wandeling van een kwartier was dan ook voldoende om volledig in het zweet te zitten. Maar onze foto was er.

20230518_111424

Allerlei wilde plannen werden op de kwartier terugweg al gauw van tafel geveegd. Gisteren te koud, nou weer te warm, het is ook nooit goed. Maar duidelijk was dat onze bestemming het zwembad was.

20230518_121047

Bij het zwembad was er plek zat en vonden we een plekje bij het golfslagbad. Heerlijk! Alleen kwamen we er al gauw achter dat alle plekken met een parasol gereserveerde (aparte) plekken waren, waar je $ 75 per plek kon betalen, een cabana vanaf $ 300 was ook een optie. Gevolg was een hele dag in de zon zitten. Enige schaduw van de beperkte palmbomen was onze enige optie. Dat is wel vervelend met een temperatuur van 36 en maximale UV straling. Toch hebben we even lekker genoten van de zon, boekje gelezen, mensen in Nederland lastig gevallen en gezwommen. Met lunch hebben we het volgehouden tot een uur of 4.

Na even te hebben gerust in de kamer hadden we gereserveerd bij Outback Steakhouse. Hier hadden we ook al gegeten bij ons vorige bezoek en dat was ons (voornamelijk Mark) uitstekend bevallen. Op 4 hoog met uitzicht op de strip hebben we opnieuw heerlijk gegeten met een lekker fles wijn erbij. Lisa had wel wat te klagen over de ossenhaas, "zit meer vet op dan vorige week". Tja dat was bij Lisa ook het geval en daar hoor je ook niemand over.

20230518_185023

Na het eten hebben we nog een poging gewaagd in ons casino.

Op de terugweg waren er schijnbaar nog een aantal fans van Mark die zij vorige week gezien hebben. Na flink aandringen maar even met de dames op de foto.

20230518_204354

In het casino had Lisa ditmaal geluk en won ze een mooi bedrag, voor Mark liep de avond uiteindelijk minder af. We waren alleen wel een paar uur verder en hebben een mooie avond gehad.

Nog een nachtje genieten in een luxe hotel en dat zit nacht 5 in Las Vegas er weer op. Ruim de meeste dagen van deze vakantie die we hier hebben besteed. Kost een hoop, maar veel entertainment en ontspanning, waar we van houden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl