Dag 12 - Op naar het Wilde Westen

13 mei 2023 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijtje vertrokken vanaf ons hotel richting de Bryce Canyon. Dit deden we via een weg door het Zion Park. Nog eenmaal allerlei prachtige bergen en uitzichten.

We wilden graag nog een hike doen die op de route lag. Maar daar was een parkeerplaats met slechts zes plekken, helaas..

Eenmaal uit het park was het alsof je in een andere wereld belandde. Groen, heuvels ipv bergen en rust op de wegen.

In de buurt bij Bryce Canyon veranderde het landschap weer naar bergen en rotsen. Helaas veranderde het weer ook. Het was nog maar 15 graden en bewolkt.

20230512_122018

We stopten bij de Red Canyon Arch, voor velen waarschijnlijk bekend uit Bassie en Adriaan.

We hadden ons hotel in Bryce zelf, waar we na dik twee uur aankwamen. Helaas konden we nog niet inchecken, maar het zag er allemaal niet best uit. Een motel was een betere omschrijving.

We reden door de Bryce Canyon naar Rainbow Point, het einde van de autoroute. Onderweg hadden we meerdere stops met prachtige uitzichten over de Canyon.

20230512_132536

20230512_134859

20230512_141412

Helemaal op het einde was een stukje drukker en frisser, 11 graden.. En dat terwijl we 24u daarvoor nog in de zwemkleding zaten.

Nu konden de sneeuwboots op. Ook niet zo gek op bijna 3000 meter hoogte.

20230512_132121

Ondanks de mooie uitzichten viel het ons wat tegen, zeker in vergelijking met het Zion Park. Het weer hielp niet mee, waardoor alles wat somberder eruit ziet. Maar ook heb je geen hike waar je naar een uitzicht toe loopt waarmee je beloond wordt.

Hier begin je met uitzicht over de Canyon en hike je vervolgens naar beneden. Op de terugweg hebben we dit bij Sunset Point dan ook een klein stukje gedaan.

Hier gaan we morgen een serieuze hike maken.

20230512_152150

20230512_145725

Nadat we inmiddels 5u in de auto hadden gezeten en een uurtje gewandeld hadden was het tijd om in te checken.

Helaas, het was echt niet veel soeps. Een typisch hotel (motel) uit een serie waar mysterieuze moorden plaatsvinden.

20230512_174753

We hadden wel een mooi zwembad. Bleken we hiervoor alleen tien minuten te moeten lopen en drie straten over te moeten..

Het ernaast gelegen Best Western zag er aantrekkelijk uit, maar dat was geen 260 euro waard. Het is ook maar één nachtje, maarja we zijn ook flink verwend geraakt afgelopen dagen (jaren).

Een rondje door (Old) Bryce heen waarmee het duidelijk te merken was dat we in het vroegere wilde westen zaten. Hoe alles eruit zag, de vele hoeden type mensen, entertainment van Cowboy shows etc. Helaas begint al het entertainment pas eind deze maand.

20230512_172315

Lisa heeft iets buiten Bryce nog een lekker restaurantje gevonden waar ze vervolgens zelf (voor het eerst deze vakantie) heen heeft gereden.

Het was daar weer eens ouderwets Amerikaans drinken. Een colaatje voor vier dollar die nog maar net in Lisa haar gezicht past.

20230512_181455

20230512_182449

De maaltijd smaakte goed en we waren optijd terug. Alles gaat hier ook weer om 8 of 9 savonds dicht, maar vroeg op bed was al de planning. Vannacht daalt de temperatuur tot het vriespunt en met allerlei tochtkieren wordt dat spannend.

Het lange rijden was vandaag wel slopend. Bovendien morgen weer een drukke dag met een hike en opnieuw drie uur touren naar de volgende locatie, waar het gelukkig weer een stuk warmer is.