Dag 8 - Viva Las Vegas

9 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag komt de blog de volgende ochtend, het was immers een zware en lange avond, maar dat volgt later.

De dag begon nog goed waar we lekker hebben ontbeten op strip. Echt rustig wakker werden we niet gelet op het alarm wat telkens afging, maar de maag was gevuld.

S'ochtends hebben we een rondje over de strip gemaakt, de andere kant op als de avond ervoor. Het blijft fantastisch dat je gewoon elk hotel kan binnenwandelen en het casino, winkels en restaurants in kan lopen.

Wij kozen ervoor om een rondje door het Venetian te lopen, hier zouden we vanavond gaan eten. Hotel is echt op fantastische wijze gemaakt. Tijdens de wandeling naast de gondels werd er zelfs nog iemand ten huwelijk gevraagd.

20230508_105730

20230508_105434​​​​​​

Na wat winkels gingen we via de lang verwachte wens van Lisa via Dunkin Donuts, wat onze lunch zou worden.

Rond het middaguur kwamen we aan bij het zwembad en hebben hier enkele uren gelegen. Eindelijk echt vakantiegevoel.

Mark had wijselijk een plekje in de schaduw en Lisa in de zon, die netjes verbrand is. Tijdens het zwemmen door kwamen we Andre Hazes Jr nog tegen.

20230508_150831

We moesten er optijd weer uit, want we zouden om 16.45 eten en 19.00 naar Cirque du Soleil.

Na een half uurtje lopen kwamen bij het restaurant Buddy's aan. Hier had Lisa al weken geleden gereserveerd. Ik ken de beste man niet, maar hij zou ongetwijfeld een goede kok zijn.

Het eten was heerlijk. Lisa kreeg helaas maar een klein gedeelte op en kreeg zodoende een goodiebag mee.

20230508_172318

Bij het hotel ertegenover, Treasure Island, was de show van Cirque du Soleil.

Onderweg via het casino waar Lisa vast de eerste 60 dollar won kwamen in de zaal.

Wat volgde was een anderhalf durende gigantische show. Humor, dans, muziek, acrobatiek tot aan levensgevaarlijke stunts. Het was goed dat er soms valnetten hingen, want niet alles verliep vlekkeloos.

IMG-20230509-WA0010

IMG-20230509-WA0012Nou weet ik dat ik (Mark) van mezelf niet zo lenig ben, maar als je zo'n show ziet dan ga je je toch wel zorgen maken. Ongelooflijk wat die mensen kunnen en wat een professionaliteit. Voor Lisa is als ex turnster (weinig van gezien afgelopen 7 jaar) was dit natuurlijk al helemaal een geweldige ervaring.

Nadat de show was afgelopen liepen we via het Mirage terug waar we de vulkaanuitbarsting hebben bekeken alvorens we naar het Bellagio terug gingen.

20230508_210239

Eenmaal terug in Bellagio moest er natuurlijk nog gegokt worden, de gokkoorts was vooral bij Lisa toegeslagen en wonderbaarlijk genoeg niet bij Mark. Eenmaal omgekleed en in de lift was de koorts er weer.

IMG-20230509-WA0005

Mark had als wens om één keer als afsluiter een groot bedrag op zwart te zetten bij de roulette, dus we moesten wel goed beginnen.

IMG-20230509-WA0009

Nou dat ging dus dramatisch, maar bij de laatste fiches viel het balletje goed en ging het snel. Enkele honderden dollars winst tot Lisa er genoeg van had en naar de automaten wilde.

Aangezien je toch een soort van samen op vakantie bent, besloten de tafel te verlaten.

Het gevolg was een uur lang alles verliezen door beiden, zowel automaten als Blackjack was geen succes. Waar als slot er nog 500 dollar op zwart werd gezet door Mark, bleek ook dat niet goed af te lopen.

Een treurige aftocht na middernacht volgde. Morgen weer vertrek naar een eigen appartementje, ook in Las Vegas.