Dag 1 - Reisdag

2 mei 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een prima nachtje bij een hotel nabij Schiphol - waarbij we (samen!) PSV de beker van Ajax hebben zien winnen- begon de dag al goed met een kleine vertraging. Gelukkig waren we slechtste een half uurtje later dan gepland in de lucht voor onze 11 uur durende vlucht.

De verzorging van KLM was goed, maar na 7 uurtjes ben je er toch wel zat van. Met slapende oogjes waren we 12.00 plaatselijke tijd in San Francisco.

Met een mooie huurauto konden we vervolgens vrij snel op pad. We besloten vanwege de tijd eerst de Golden Gate Bridge te bezoeken, dan konden we die vast afvinken. Bij aankomst, na goed navigeren van Lisa, scheen de zon zowaar, helaas was Lisa dusdanig misselijk dat de brug niet met een volle maag gehaald werd.

20230501_14135920230501_142103

Na de toerist goed te hebben uitgehangen waren we op papier binnen 10 minuutjes bij het hotel. Helaas liet Lisa haar navigerende vermogen zich van haar slechtste kant zien waardoor we een soort stadstour hebben gehad alvorens in een hotel aan te komen waar we niet welkom waren. Na tien minuten zoeken naar de naam Arntzenius bleek Boer de gouden oplossing.

Na een frisse douche tijd om de beentjes in beweging te brengen. De steile heuvels werden beklommen richting Lombard Street.

20230501_170509

Helemaal beneden aangekomen werd een kleine ronde afgelegd voor morgen, waar we ons beneden moeten melden voor de trip naar Alcatrazz. Een bezoekje aan Pier 39 mocht niet ontbreken.

20230501_173425

Op verzoek van Lisa werd en vanavond vis gegeten. Gefrituurde kabeljauw, je zou het nog niet een de muizen geven zo weinig smaak. Maargoed de vis voor deze vakantie is binnen.

Waar Mark zijn ogen zo rood werden alsof er drie joints gerookt waren het afgelopen half uur en Lisa niet meer recht op kon zitten was een teken dat de vermoeidheid echt had toegeslagen. Na inmiddels 24 uur op was het tijd voor de benenwagen naar het hotel voor een goede nachtrust.